Makkelijke taal

Kort, rustig en duidelijk

De maan in makkelijke taal

De maan draait om de aarde. We zien haar aan de nachtelijke hemel omdat zonlicht op de maan schijnt. Soms zie je een smalle sikkel, soms een halve maan en soms een volle maan.

De maan hoort bij de aardeJe ziet zonlicht op de maanDe maan helpt bij eb en vloed
Maanlandschap met aarde in de verte
Vier korte antwoorden

Wat je het eerst wilt weten

Wat is de maan?

De maan is een grote steenachtige bol in de ruimte die om de aarde heen draait.

Waarom verandert de maan?

De maan verandert niet echt. We zien alleen elke nacht een ander verlicht stukje.

Kun je op de maan lopen?

Ja, maar alleen met ruimtepakken en speciale spullen. Er is bijna geen lucht.

Waarom is de maan belangrijk?

De maan helpt ons om de ruimte beter te begrijpen en om nieuwe missies te oefenen.

Verder lezen

Als je meer wilt weten